Subiektywnie o Bydgoszczy


Chociaż patrzyłam na Bydgoszcz przez swój obiektyw, to na pewno spojrzenie to było jednak subiektywne ;) Znajdziecie tutaj garść informacji dla turysty, który np. nie ma ochoty ograniczać się do zwiedzania Torunia.




Już w pierwszej chwili Bydgoszcz mile zaskakuje: 
w drodze do Muzeum Fotografii nie śpimy, tylko bacznie się rozglądamy i fotografujemy!
Bydgoszcz i jej okolice możemy zwiedzać nie tylko na pieszo, lecz także alternatywnie - płynąc kajakiem albo rowerem wodnym.









Fragment "Weneckiej Bydgoskiej". Widok z Wyspy Młyńskiej w stronę ul. Świętej Trójcy.
Oprócz spaceru w tej malowniczej okolicy zachęcam 
do wizyty w Muzeum Mydła i Historii Brudu oraz Warzelni Piwa (zgodnie z nazwą - piwo warzone na miejscu).
W Muzeum Mydła jest czas na zabawę (warsztaty, podczas których każdy tworzy swoje mydełko) i  naukę i wspomnienia (i już będziecie znali odpowiedzi na pytania typu: czym myli się ludzie zanim wymyślono mydło? jakie urządzenia służyły do prania zanim powstała pralka "Frania" ?). W takim miejscu można na nowo odkrywać w sobie dziecko. Dlatego ta placówka należy do jednych z moich ulubionych "żywych muzeów".






Warto także opuścić choć na chwilę ścisłe centrum, aby zobaczyć inne atrakcje Bydgoszczy.
Chciałam wejść do wieży ciśnień, która miała mi zapewnić piękny widok na miasto.
Pechowo nie trafiłam tam w odpowiednim czasie, więc dobrze sprawdźcie godziny jej otwarcia:)
Nie żałuję jednak spaceru w tym kierunku, bo przy okazji poznałam lokalną pierogarnię "Stolnica Kujawska" (cóż, uwielbiam pierogi;). Kuchni regionalnej w bardzo przystępnych cenach można również spróbować w restauracji Kujavia.






Wypożyczalnia wideo zakończyła działalność? To nie problem! Nad Brdą ciągle działa kino "Orzeł"
Zajrzałam tam na pokaz filmu o mieszkańcach Bydgoszczy - interesujący dokument o ludziach z pasją do życia. Przed Waszą wizytą sprawdźcie więc aktualny repertuar : nie tylko kinowy, ale także na stronie Filharmonii Bydgoskiej i Opery Nova.






 Chyba już wspomniałam o "Bydgoskiej Wenecji"? Takie widoki są na ul. Konarskiego.
Kto ma więcej czasu na oddalenie się od centrum może odwiedzić Leśny Park Kultury i Wypoczynku lub Ogród Botaniczny albo Ogród Zoologiczny w Myślęcinku lub zespół parkowo-pałacowy w Ostromecku. 


Czy tych kilkanaście propozycji zachęciło Was do odwiedzenia Bydgoszczy? Mam nadzieję, że tak!


Foto: Canon Eos 50e, film: Kodak Color 200.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz